6 Ocak 2013 Pazar

Tarçınya Prensesi ve kalp kabağı







2013'ün ilk yazısının tatlı tarifi olmasını özellikle tercih ettim. Tatlı başlayalım tatlı devam etsin bu yıl...

Her evde hemen tedarik edilebilecek malzemelerlehazırlanan ve  hatta bir çoğumuzun da bildiği bir tatlı ; "prenses tatlısı" .Tatlı krizi için bire bir. Uraz'ın son günlerde süt içmemesine karşı geliştirdiğim bir takdik aynı zamanda aslında, işede yaradı hani aklımı seveyim :))

Bu tatlının tarifini yeni evlendiğimde öğrenmiştim.Yemekli misafirin geleceği bir akşam eski iş arkadaşım vermişti tarifi "tatlıyla zaman  kaybetme" diye de eklemişti.Öyle de olmuştu , tatlımı şipşak yapmıştım hatta şaşırmıştım, hakkaten bu kadar çabuk mu oluyor  diye.Ancak ana yemek ve mezelerde durum pek o kadar güleç seyretmemişti.

Prenses Tatlısına geçiyorum , bu tatlının adının "prenses" olmasının nedeni sanırım servis edilirken hindistan cevizine boğulmasından kaynaklanıyor.Ben Bu defalık tarçın kullandım.Benim ki Tarçınya ülkesinin naif prensesi ...

malzemeler : ( 8 kişilik)

- 1 litre süt
- 7 yemek kaşığı irmik
- 7 yemek kaşığı toz şeker ( tatlısı baskın olsun diyenler 8, hatta 9 kaşık şeker atabilirler )
- yarım yemek kaşığı tereyağ veya margarin
- toz vanilin
-kakaolu bisküvi
-üzeri için tarçın ya da hindistan cevizi

tarife gelince; süt + irmik + şeker  göz göz kaynayıncaya kadar kaynatılır , muhallebi kıvamına gelir sonra margarin eklenir kaynama işlemi devam ederkenve en son da vanilin ilave edilir. Kısık ateşte 3 dk.daha kaynamaya devam edilir.Nemli borcama önce yarısı sonra bir kat kakaolu bisküvi sonra karışımın kalan yarısı ilave edilerek soğutulur. Buzdolabında  bekletilmesi kıvamın iyice artması nedeniyle önerilir.

hobi dükkanı / 2013 Ocak      
İrmik işin içine girdiğinde alternatifler artıyor bence sütlü tatlısevenler için.İkinci alternatif bal kabaklı  irmik tatlısı .Bal kabağını şekerle ocakta pişirip blenderdan geçirdikten sonra elde edilen püreyi yine yukarıdaki tarife göre (bisküvi hariç) pişirilen irmik tatlısının önce yarısını kalıba döküp, sonra balkabağı püresi iyice zemine yayılıp ve sonra tekrar irmik tatlısı dökülerek buzdolabında soğutulduğunda da hem hafif hem de lezzetli bir tatlı ortaya çıkıyor denemeden geçmeyin derim.

Ben kalp şeklindeki kalıba önce streç film serdim böylece kalıpdan çıkarılarak başka bir servis tabağına almak kolay oldu .İzleri durıyor hatta fotoğrafta.

DENEYEN HERKESE AFİYET OLSUN...

hobi dükkanı/2013 Ocak






2 yorum:

Unknown dedi ki...

ben şu prenses tatlısının tarifini veren eski iş arkadaşını tanıyorum sankim. Ama buralara yaptığın kekin pastanın böreğin resmini koyuyorsun insan hani bana hani bana diyor :)

Unknown dedi ki...

gelin yaparım size de Ezgi'cim öpüyorum çok ,"prenses tatlısının" sahibine selamlar :)