22 Ocak 2013 Salı

soda seven "zebra kek"

Kek yapmayı da yemeyi de çok severim , öyle böyle değil hergün, her öğün kek yiyebilirim.
Aynı tarifleri döndürüp yapmaktan sıkıldım ve yeni bir tarif denemek istedim.
Yemek bloglarında  bir süre gezindikten sonra da aşağıdaki enfes tarifi buldum...

hobi dükkanı / ocak 2013

Önce fotolara çarpıldım çayımı demlemişim kekimi almışım keyfediyorum hissi hasıl oldu hemen.Kek beni çekti , cezbetti , yapmazsam arkamdan ağlayacaktı.. Hatta ben de onun arkasından ağlayacaktım kuvvetle muhtemel.
Uraz'a da iyi bir aktivite de olmuş oldu.Çocuklar çok seviyor anneleriyle mutfakta birşeyler yapmayı.Bu defa birlikte blender'ı kullandık .Siyah -beyaz kavramını pekiştirdik.şeker ilave ederken Uraz'ın eline biraz şeker tanesi verdim.Kristallerine baktı ,parmaklarını yaladı .Onun birşeylere kilitlenmiş çözmeye çalıştığı halleri beni iki kat mutlu ediyor.Mutfak mı dağılmış, dağılsıııınnn... Yerler kakaolu kek damlaları mı olmuş , olllsuuuunnn.Yeterki Uraz bir-iki şey fazla öğrensin.

Gelelim soda seven Zebra'nın Kekine

Malzemeler : (12 kişilik)
alıntı : zeymurancafe.blogspot.com

-4 adet yumurta
- 1,5 su bardağı şeker
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 adet şişe soda
-  2,5 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilin
-3 yemek kaşığı kakao
-3 yemek kaşığı süt

pişirme : Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 35-40'

tarif : yumurta ve şekeri yaklaşık 7-8 dk. , krema kıvamına gelinceye kadar blenderla çırpıyoruz.
sırasıyla yağ , soda ,un , kabartma tozu , ve vanilini ekliyoruz.
karışımı iki ayrı kaba bölüyoruz.Böldüğümüz kaplardan birine kakao ve sütü ekliyoruz.
yağladığımız yuvarlak bir fırın kabı ya da borcama bir kahve fincanı yardımıyla önce kakaolu karışımdan sonra tam ortasına denk gelecek şekilde sade karışımdan sonra tekrar kakaolu karımdan üst üste koyuyoruz.

hobi dükkanı / 2013 ocak



hobi dükkanı / 2013 ocak


DENEYEN HERKESE , AFİYET OLSUN ...
  


1 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

kekın gayet guzel gorunuyor lezetını de begendıysen ve de hamur olmadıysa sorun yok demektır tekk sorun anladıgım kadarıyla cizgili pijama gıbı olmaması tam merkeze kepce yardımıyla once beyaz sonra kakaolu hamur dokulecek hamur bıtınceye kadar bu işleme devam edılecek dedıgım sekılde uyguladıysan muhakkak cızgılı olur ama sen uzerıne sekıl de vermıssın bu şeklı verırken derıne dalıp hamuru bırbırıne karıştırıp cızgılerı yok etmıs de olabılırsın söyleyeceklerım bu kadar afiyet olsun...