15 Ocak 2013 Salı

Kahvaltı alternatifi "pizza ekmek"



Bir çoğunuz gibi ben de çok severim bol sohbetli uzun haftasonu kahvaltılarını.Sofrada nelerin olduğu pek mühim değil ,sevdiklerim olsun yanımda yönümde yeter , haa birde "Bergama tulum & gevrek " Uzun zamandır özlemle anar olduk böylesine uzun kahvaltıları.Uraz sağolsun kendi doyunca herkesi doydu sanıyor "kuga" , diyor (beni kucağına al ve mama sandalyesinden indir,odama gidelim , sonra bir oyun bul , mümkünse daha önce oynanmamış bişey olsun,yanımdan ayrılma beraber oynayalım  ,demek oluyor).Haliyle eşimle birlikte aynı masada, aynı zamanda kahvaltı yaptığımız anlar oldukça azalmış oluyor
 Durum böyle olunca Uraz'ı mama sandalyesinde biraz daha uzun tutma ihtiyacı hasıl oluyor ve çareyi onun da hoşuna gidecek kıtır kenarlı Ekmek Pizzaları yapmakla buluyorum.Ağzının içinde kıtırdadıkça hoşuna gidiyor ..Bu tarif  beni aynı zamanda İzmir'e Karşıyaka'da ki evimize  , küçük fırınımın önünde pişmesini beklediğim zamanlara kekik kokulu mutfağıma götürüyor sessiz sedasız.Ne çok yapardık bu tarifi eşimle hafta sonları , kahvaltıya yapmadıysak akşamüstü çay yanına ve özellikle "Lost" izlerken...

Bu defa biraz değiştirdim malzemelerimi.Önceden sucuk,beyaz peynir,domates,mantar ve kaşarla yapardım çok lezzetli olurdu .Yenilerde tarifimi tamamen vejetaryan usulü olarak güncelledim.




Hobi Dükkanı / Ocak 2013

çok kolay , çok hızlı , çok lezzetli...

Bilmeyenler için ;

Malzemeler :
- 1 adet tatlı kırmızı biber
- 1 adet tatlı yeşil köy biberi
- zeytin
- 3 adet kültür mantarı
- kekik ve tuz
- üstü için kaşar rendesi 
-8 dilim ekmek
-zeytinyağ

bütün malzemeleri küp küp doğrayıp zeytinyağ,kekik ve tuzu atıp iyice karıştırıyoruz.Kaşar peyniri hariç olmak üzere dilimlenmiş ekmeklerin üzerine yayarak fırına veriyoruz.6-7 dk,180 derece de kızdırılmış fırında malzemeler suyunu ekmeğin üzerine salana kadar pişiriyoruz.En son rendelenmiş kaşar peynirini dilimlerin üzerine serpiyoruz.Fırını kapatıp tepsiyi dışarı çıkarmadan 2-3 dk. daha bekletiyoruz.

Deneyen herkese afiyet olsun.
  

Hiç yorum yok: