30 Aralık 2012 Pazar

URAZ'IN MAMASI

 Her çocuğun kendine has olduğu çok doğru bir tespit.
Bir çocuğun bağımlısı olduğu yemek ya da objeye bir diğeri göz ucuyla bile bakamayabiliyor.
Uraz bütün çabalarımıza rağmen emzik hiç emmedi ya da hazır mama neredeyse hiç tüketmedi.Bu durum bizi Uraz'ın uyku düzenini oluştururken oldukça zorladı.Ek gıdalara geçtiğindeyse bir çok çocuğun severek yediği yiyeceklerin tadına bile bakmadı uzunca bir süre,bulamaçları sevmedi.ama kerevizi bayıla bayıla yedi (?)  .Durum böyle olunca epey zorlandım ben de ve  farklı alternatiflere yöneldim.Zamanla anladım Urazı'ın damak tadını örneğin yumurtayı yaz aylarında koktuğu için yemediğini gördüm ve yine peyniri iyi pişmiş bir omletin içinde yiyebildiğini ...Tatlıyı sevdiği için şeker ilavesiz tatlılar hazırlamaya çalışıyorum, tatlandırmak içinde keçiboynuzu tozu ve bal yardımıma koşuyor.Bu tarif de Uraz'ın (ve eşimin) favorisi  diyebilirim, çok besleyici ve lezzetli.Dışarı çıkacağım zaman da yapıp yanıma alıyorum.
Zorlanan anne-babalara alternatif olabilir.




hobi dükkanı / 2012 Aralık


Malzemeler

- 1 su bardağı süt
- 2 tatlı kaşığı keçi boynuzu tozu
- 2 yemek kaşığı pirinç unu
- 1 tatlı kaşığı bal

oda sıcaklığındaki süte diğer malzemeler eklenir kaynayıp kıvam alıncaya kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: