15 Nisan 2013 Pazartesi

Uraz'a (!) balık çorbası

Çocuğu olan herhes bilir bazen çocuğa yemek yedirmek delilik sınırlarını zorlatır insana.Bir gün çok sevdiği bir şeyi ertesi gün yemeyi reddedebiliyor.Biz Urazla bunu yumurtada çok yaşıyoruz durum böyle olunca hayal gücü ve türlü oyunlar devreye giriyor baktım olmadı mı , hiç telaş yok hemen öğle yemeğine sebze çorbası ve yemediği ne varsa içine malzeme olarak atıyorum (tadını bozmayacak, uyumlu makul bir çorba olmalı mutlaka, yemek yemekte bir keyiftir ve bu keyfi çocuğun elinden almamalı..)

Balık çorbası da böyle oldu , birgün önce yemediği balığı kılcıklarından ayıklayıp enfes bir çorbaya çevirdim.Hatta okadar lezzeli oldu ki tarif defterime ekledim.Sanıyorum ki bizim mutfağın parmak yedirten bir çorbası olacak tez zamanda.

Hem küçüklere hem büyüklere balık çorbası...

hobi dukkani / Ankara - 2013 nisan



Malzemeler:
-ayıklanmış levrek iki avuç dolusu kadar
- 1 su bardağı kırmızı mercimek
-yarım su bardağı ince kıyılmış dereotu
-1 adet küçük küpler halinde havuç
- 1 litre su
-Tuz +karabiber
-3yemek kaşığı zeytinyağ
-yarım limon

tarif: su + mercimek + havuç haşlanır .havuçlar yumuşayınca önce blenderdan geçirilir karışımımız sonra  içine balık+ dereotu+ tuz +karabiber +zeytinyağ eklenir ve haşlamaya devam edilir.Kıvamı yoğunlaşıp malzemeler birbiriyle özleştiğinde çorbamız hazırdır.
limonla servis edilir.

not: balıkları bütün bütün yemek istemeyenler blenderdan geçirme işlemini bütün malzemer pişince de yapabilirler , her ikisini de denedim gazyet keyifle yeniyor.

Hiç yorum yok: