5 Nisan 2013 Cuma

Sevgilim "İRMİK"

 Burnu tıkanan çocuk uyumuyor ,uyutmuyor... 3 saatlik uykuyla hazırlıyorum bu postu.Enerji seviyem sıfırın altında böyle günler nasıl oluyor bilmiyorum kendimi mutfakta tatlı yaparken buluyorum. Uraz koltuk üstünde koşturadursun ben mutfağa sızdım bile .Kararlıyım tatlı yapcam.Hızlı olmalı , lezzetli olmalı , enerji vermeli ...

Böyle zamanlarda sevgilim irmik selamlar beni , dar günümü tatlandırır.Türlü çeşit tarife eşlik eder.İrmik öyle güzel bir nimet ki nazarımda bir çok tatlıyı kıvamlaştırıp güzelleştirirken başlı başına enfes bir lezzet aynı zamanda. Evet kilo yaptığı gerçekliği sorgulanmaz zira arada ufak kaçamaklar kimsenin gözüne batmamalı.Çatalın ucuyla böyle accık azcık, maksat nefs körelsin, enerjim artsın.

Daha önce burada irmikle hazırlanan iki tarif vermiştim .Şimdi farklı bir tatlı yapmak istedim , hatta risk de alıp hiç denemediğim bir tatlı ,dar gün tatlandırıcısı  "sütlü irmik helvası".

Eğer benim elim o kadar da hızlı değilse 15 dakikada oldu . Uraz kokuya gelip "anne mama veee" diye döndü ocağın etrafında.Uraz'ın enerji seviyesini yakalamak için ona sadece iki adet veriyorum şimdilik.

 
hobi dükkanı / nisan 2013
Balık yemeklerinden sonra  tahin helvasına alternatif olarakta yenebilir .Dondurmayla öneririm...

Benim tarifim ;

Malzemeler

- 1 su bardağı irmik
-4 yemek kaşığı tereyağ
- 2 su bardağı süt
- 1 su bardağı şeker

tereyağ ve irmik kısık ateşde kavrulur , diğer yandan süt ve sekerde şeker eriyene kadar kısık ateşte karıştırılır sütün kaynamasına gerek yok. Amaç ; irmiği kavururken şekeri atarsak şeker yanabilir ,kansorajen etki malum o nedenle sütün içinde eritiliyor.Rengi kavruklaşan irmiklere yavaş yavaş süt ilave edilir.İrmikler bir kaç dk.a içinde sütü çekecek tatlı hazır.iki adet yemek kaşığıyla helvalara şekil verilir bu kadaaaarrr....






2 yorum:

Burcinin mutfagi dedi ki...

Ellerine saglık cnm benim, yemek oncesi canım çekti valla :)

Unknown dedi ki...

güzel arkadaşım benim , yakın olsak bir tabak kapar getirirdim.