13 Şubat 2013 Çarşamba

AYVA GÜZELİ

Anneannemin meşhur masalıdır "üç ayva güzeli" ...
 son zamanlarda Uraz'ı masalla uyutmaya alıştırmaya çalışıyorum .Masal mı , şarkı mı diyorum yatağa yatırırken, o da "lalall" (masal) diyor. Geçen akşam üç ayva güzelini anlatmaya başlamamla burnuma yeni fırınlanmış ayva tatlısı kokusu gelmesi bir oldu. Ertesi gün markete gittiğimde ayvaları görünce tatlıyı denemeye karar verdim.Denemeye diyorum çünkü ; bu tatlıyı çok severim ,çok güzel de yerim ama şu ana kadar hiç yapmadım.
Biraz sordum soruşturdum çokta kolaymış.
Sıvadım kolları Urazla beraber girdik mutfağa.
O kah suyla oynadı lavabo yakınlarında , kah ayva kabuklarını tencerenin dibine yaymamda yardımcı oldu ben ayvaları ayıkladım ve pişmesi için koydum ocağa.

Hobi Dükkanı / Şubat 2013
Beni ayakta lavabo kenarında gorunce kendini işaret edip "ben ben" diyor.Sandalyesini getirip tezgahın kenarına yasladığımda nefes nefese çıkmak için uğraşıyor.Heyecanlı halleri  , dokunma isteği bana ayrı bir mutluluk veriyor.Tezgahta yan yana iş yapıyor olmak sadece onu değil beni de heyecanlandırıyor.

Gelelim "Ayva Güzeli" ne ... Önce fotoyla iştahlar kabarsın
hobi dükkanı /şubat 2013



Malzemeler 
2 adet küçük çok sert olmayan ayva
1,5 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 çubuk tarçın
bir avuç ceviz
kaymak ya da dondurma

Tarif
Yıkanan ve kabukları soylan ayva ikiye bölünür.Çekirdek yatakları oyulur.
Kabuklar tencerenin dibine dizilir.
sonra ayvalar konulur üzerine çekirdekler , çubuk tarçın ve 1,5 su bardağı su eklenerek kaynatılır .
Ocak kısığa getirilir 2 su bardağı şeker ilave edilerek yaklaşık 90 dk. pişmeye bırakılır.

Piştikten sonra istenirse fırınlanabilinir ama ben doğrudan ceviz ve kaymakla servis  yaptım , bir dahaki sefere fırınlarım artık.


DENEYEN HERKESE AFİYET , BAL , ŞEKER OLSUN...

2 yorum:

Burcininmutfagi dedi ki...

Arkadasım sunum cok guzel, eminim tadı da öyledir. Ben de daha önce hic dememedim, kis bitmeden denemek gerek :)

Unknown dedi ki...

dene Burçin'im Mavi Derin'de çok sever eminim